GRAMMAR TRANSLATION 1  

GRAMMAR TRANSLATION 1

Предыдущая1234567Следующая

Translate into English, using modal verbs can/could, may, must, have to/had to:

  1. Он владеет (умеет говорить) тремя иностранными языками.
  2. Моя сестра не умеет кататься на коньках.
  3. Этот режиссер умеет снимать интересные фильмы.
  4. Он не может найти приличную работу.
  5. Никто не мог ей помочь.
  6. В прошлом году ее младший брат не умел кататься на лыжах, а сейчас умеет. Он хорошо катается.
  7. Не могли бы вы мне помочь?
  8. Вы можете поехать за город, когда сдадите последний экзамен.
  9. Я могу дать тебе эту книгу на пару дней.
  10. Джейн может быть очень успешной в своей карьере. Она очень честолюбивый человек.
  11. Не могли бы вы повторить это чуть медленнее.
  12. Они могут инвестировать деньги в эту компанию.
  13. – Могу я поговорить с мистером Брауном?
    – Его сейчас нет. Не могли бы вы перезвонить позже?
  14. Я не могла себе представить, что он такой застенчивый.
  15. Можно мне здесь курить?
  16. Можно мне остаться здесь до утра?
  17. Можно она вас сфотографирует?
  18. Можно мне пригласить моих новых друзей домой?
  19. Можно мы пойдем одни в кино?
  20. Он может завтра позвонить в 11 часов.
  21. Вы должны обязательно посмотреть этот новый фильм. Он такой захватывающий.
  22. Ему нельзя ходить туда, у него будет грандиозный скандал с родителями.
  23. Он должен нести ответственность за это решение.
  24. Вы не должны забывать о своих обязанностях.
  25. Вы должны быть осторожны на улице.
  26. Он должен пойти к зубному врачу. У него уже неделю болит зуб.
  27. Она не должна так разговаривать с мамой.
  28. Он должен хорошо подумать перед тем, как уйти из компании.
  29. Она должна попросить шефа увеличить ему зарплату.
  30. Маленькие дети не должны играть со спичками.
  31. Он должен много заниматься, если хочет бегло говорить на французском.
  32. Мне придется подождать ее на вокзале.
  33. Ей пришлось работать на прошлой неделе, хотя была не здорова.
  34. Ему приходится иметь дело с очень неприятными покупателями.
  35. Джейн пришлось научиться рекламировать эти товары.
  36. Им надо носить форму на работе?
  37. Ей одной пришлось перемыть всю посуду?
  38. Ему приходится очень много работать на компьютере.
  39. Им надо работать сверхурочно?

Should

  1. Ты не должен верить всему, что написано в газетах.
  2. Я думаю, правительству следует делать больше для бедных.
  3. Ты выглядишь усталым. Тебе следует больше отдыхать.
  4. В России холодно. Ты должен взять теплую одежду.
  5. Тебе следует сейчас работать вместо того, что бы отдыхать.

Active Vocabulary Revision

Translation 1

1. Можно мне покормить вашего питомца? – Да. Не бойтесь его, он очень дружелюбный. Он живет у нас уже около 5 лет. Наша собакаотличный охотник. Мы узнали это около месяца назад.

2. У меня никогда не было домашних животных. Возможно, мои родители купят мне кошку или щенка.



3. Если вы пойдете в зоопарк завтра, вы сможете увидеть много различных животных: львов,волков, обезьян, крокодилов, кенгуру, тигров, лошадей, коал, змей и даже дельфинов.

4. Сестра подарила мне котенка и маленького щеночка. Вчера, когда я вошла в комнату, они бегали, прыгали и играли друг с другом.

5. Посмотри на эту птицу. У неё очень красивое оперение, длинный клюв и острые когти.

6. Дай мне посмотреть на эту картинку. Какое забавное животное. Мы видели эту корову неделю назад, когда были на ферме.

7. Я хочу завести лошадей, кур, быков, овец, коров, уток и других домашних животных. Я не люблю диких животных, мне кажется, что они очень опасны.

Translation 2

1. Анна собирается статьмедсестрой, так как эта профессия, как думает девушка, является самой интересной и волнующей в мире. Когда она закончит учиться в колледже, она начнет работать в больнице. В будущем она планирует заботиться о людях, у которых проблемы со здоровьем. Она обращается (treat) с людьми очень осторожно и бережно. У нее будет общественно важнаяработа.

2. На прошлой неделе мы отправились в короткую поездкуна машине. В 12 часов дня мы остановились пообедать в кафе у дороги. Оказалось (it turned out), что в кафе работает официанткой Джейн. В это время у нее был перерыв на ленч. Она подошла к нашему столику, и мы смогли поговорить. Мы узнали много новостей о наших школьных друзьях, об их планах на будущее. Джек собирается стать юристом, а Кейт парикмахером. Билл работает продавцом в супермаркете. Иногда Джейн и Билл куда-нибудь выходят вместе – в кино или театр. Мери начала заниматься виндсерфингом. Она пока не знает, какую карьеру выбрать для себя. Джейн считает, что Мери будет тренером. Она готова прыгать, бегать, а потом учить других делать это хорошо круглосуточно.

Translation 3

1. Какие у тебя планы на лето? - Я собираюсь поехать в отпускв Турцию, и заняться виндсерфингом.

2. Я хочу стать юристом. Это социально важная профессия, поэтому мне приходится усердно заниматься, готовиться к контрольным и сдавать экзамены.

3. В прошлом году я накопил денег и купил машину. Теперь мне не приходится ловить такси.

4. Если ты не перестанешь есть сладости и не сбросишь вес, у тебя могут возникнуть проблемы со здоровьем.

5. Мне не нравится рано вставать и приходить на работу к 7 утра, поэтому я хочу найти другую работу, или работать на дому.

6. Вчера я получил письмо от своего друга, где он сообщил мне хорошую новость. В июне он отправляется в длительное путешествие.

7. Я работаю в туристическом агентстве. Я помогаю людям выбрать поездку или курорт.

8. Если ты хочешь поддерживать себя в хорошей спортивной форме, займись балетом или запишись в спортзал.

9. У меня есть небольшой обувной магазин, где я продаю обувь. Я считаю, что управляю своим бизнесом очень хорошо, так как зарабатываю много денег. Поэтому я довольна своей работой.

10. Я не верю в гороскопы. Мой знак зодиака – стрелец, но предсказания в журналах никогда не сбываются (come true). Вместо (instead of) удачливой недели, у меня бывает ужасная неделя, вместо плохих новостей, я получаю хорошие. Вот почему, когда я читаю гороскоп, то всегда говорю: «Поживем - увидим».

Translation 4

- Ты любишь путешествовать?

- Да. Мне нравится ездить на поезде. Путешествовать на поезде удобно, и можно делать все что захочется. Я люблю читать и смотреть в окно, когда поезд прибывает на станцию. А ты когда-нибудь ездил на пароме?

- Нет. Но я катался на лодке по реке. Это было давно, когда я ездил в один маленький городок. Я остановился у друга, и мы замечательно проводили время. Мы гуляли вдоль реки, по тихим, чистым улочкам, ходили в местный ресторан и ели очень вкусные традиционные блюда. Я купил много подарков и сувениров ручной работы. Я живу в большомсовременном городе, и я уже устал от шума, интенсивного движения (транспорта), загрязненных улиц и дорогих, роскошных магазинов. Поэтому мне понравилась умиротворенность этого городка.

- А какая у них оплата проезда в автобусе?

- Я не знаю. Мы ловили такси. Мой друг считает, что у них скучновато, а я надеюсь, что он пригласит меня к себе еще.

Grammar card 1

Tenses: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous, Future Simple.

1. This is the second time I ____________ (see) him today.

2. Ann _____________ (see) the bank manager on Monday.

3. She _____________ (see) him before.

4. I promise, I ___________ (tell) you tomorrow.

5. You _______________ (grow) since I ___________ (see) you for the first time.

6. What ________________ (you/look at)? – Some photos I _________ (take) when I ____________ (be) on holiday.

7. I must go to the library. – I __________ (go) there this afternoon. I ____________ (give) you a lift.

8. Kate ____________ (study) hard recently.

9. I’m hungry. – I’m not surprised. You ____________ (not/eat) today.

10. Next Saturday Daisy ___________ (fly) to Paris for a business meeting. Her secretary _______________ (already/book) the flight. The plane __________ (leave) at 9 o’clock in the morning.

11. Your shirt is dirty. – Oh dear! I ____________ (change) into another one.

12. The man __________ (wait) patiently for several hours when suddenly he _____________ (feel) something pulling on the fishing line. He _________ (stand up) quickly and __________ (begin) to take in the line.

13. While Joanne ___________ (wash) her car, Carl ___________ (clean) the house.

14. I ____________ (always/do) the housework on Saturdays.

15. ____________________ (you/ever/taste) Japanese food?

16. Linda _____________ (lie) on the sofa and _______________ (learn) new words at the moment. Don’t disturb her.

17. First she ______________ (pay) the driver, then she ____________ (get out) of the taxi.

18. She ________________ (talk) on her mobile phone while she ______________ (drive) to work.

19. Hurry up! The bus ______________ (come) and I ____________ (not/want) to miss it.

20. What time ________________________ (she /leave) yesterday? – She __________ (leave) at 5 o’clock.










Grammar card 2

Tenses: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous, Past Simple, Past Continuous, Future Simple.

  1. The weather (get) much warmer in the next few years.
  2. It (rain) next week.
  3. What time the bus(arrive) in York?
  4. Hurry up! We _____________(wait) for you.
  5. What are you doing? I ___________(write) letters. I _____________(write) 2 letters every month.
  6. What a lovely clock! – It ____________(not work). I am afraid it has been broken for years.
  7. What ______you ____________(do) with my coat? Don’t touch it!
  8. Can you explain why water_______________ (always run) downhill?
  9. I _____________(stay) with Peggy for a few weeks until my flat is ready.
  10. I ________________(do) a lot of stupid things in my life.
  11. She ______________(leave) school last year.
  12. I’m sorry. I ___________________(not finish) yet.
  13. Why is your hair wet? – I____________________(swim).
  14. Why are my books all over the floor? – Helen ____________(look) at them.
  15. How long ______ you __________(read) that book? How many pages of that book ________ you __________(read)?
  16. My father______________________ (always/ make) Sunday dinner.
  17. Andrew _____________________ (play) football when he _______________ (slip) and ________________(break) his leg.
  18. I can’t deal with it this minute as I ______________________ (have) dinner.
  19. We __________________ (not/ finished) yet. We _____________________ (paint) the fence for an hour and our clothes are covered in paint.
  20. I ______________________(complete) the crossword last night.
  21. They _____________________(sleep) when the fire alarm ______________________(go) off.
  22. The film _____________________(start) at 8.30 this evening. We have a lot of time.
  23. Can’t you see I _________________(study) at the moment?
  24. During the 1980s, we __________________(spend) every winter in the Canary Islands.
  25. Look at the dark skies. It_______________________________(rain).
  26. Will you do my homework for me? – No, I _____________. Do it yourself.
  27. It’s hot in Spain. You ___________________(get) sunburnt.(prediction)
  28. I __________________(not /go) to the mountains last weekend.
  29. When I was a child, I __________________________(never/ eat) cheese.
  30. ___________________________(you/ ever /have) a passport when you were a child?
  31. I live in England. I ____________________(come) here in 1980 and I _____________________(live) here ever since.

Grammar card 3

Put the verbs in brackets in the correct tense form. Use Present Simple/Continuous, Past Simple/Continuous, Present Perfect Simple/Continuous.

1. _____you(understand) what the lecturer is saying? - No, I (not understand)him at all.

2. Stop! You(not see) the notice? - I (see) it but I can't read it because I (not wear) my glasses. What _____________________(it say)? - It (say): 'These premises are patrolled by guard dogs'.

3. You ____________________ (to be, always) my closest friend.

4. When ________ you _________ (to go) to Brazil?

5. What (she do) in the evenings? - She usually _______________ (play) cards or _____________ (watch) TV.

6. I _________________ (break, already) two plates. Shall I go on washing up?

7. I'm not sure we ________________________ (meet) before.

8. He (watch) TV when the phone rang. Very unwillingly he (turn)down the sound and (go) to answer it.

9. He(always, wear) a raincoat and(carry) an umbrella when he walked to the office.

10. I__________ (to come) lo school without glasses, I can't read the text.

11. When I arrived she (have) lunch. She apologized for starting without me but said that she always(lunch) at 12.30.

12. It's the best book I____________________ (ever read).

13. What ________________ (he do) to his car now? - I __________(think) he ____________(polish) it.

14. ______ you ever _______ (have) any serious illness?

15. What ______________(you have) for breakfast usually? - I usually _______________(eat) a carrot and ___________(drink) a glass of cold water.

16. Jane _______ (to move) to a new flat a month ago.

17. When I(hear) his knock I (go) to the door and(open) it, but I (not recognize) him at first because I (not wear) my glasses.

18. He usually(drink) coffee but today he (drink) tea.

19. As they (walk) along the road they (hear) a car coming from behind them. Tom (turn) round and (hold) up his hand. The car(stop).

20. You can’t see Tom now; he(have) a bath.

21. I__________ (to wait for) you since two o'clock. I have something urgent to tell you.

22. My dog(walk) along quietly when Mr Pitt's Pekinese (attack)him.

23. Who(own) this umbrella? - I (not know).

Everybody (use) it, but nobody(know) who ____________ (own) it.

Grammar card 4

Put the verbs in brackets in the correct tense form. Use Present Simple/Continuous, Past Simple/Continuous, Present Perfect Simple/Continuous.

1. Tom ____________(live) in Stockholm.

2. Mary ______________(write) а new book at the moment.

3. Where ___________________(study) your daughter now?

4. I often ______________(play) in the park, but today I _________________ (walk) by the canal.

5. Не___________ (live) in Rome, but at the moment he ____________________ (stay) with friends in Poland.

6. She never _________________(go) to the theatre.

7. Don't tell her about John. She ___________________(not like) him.

8. What_________________(do) you last Monday evening?

9. Jane ____________________(see) the film at the local cinema last Saturday.

10. John _______________________(not do) well in the exam last month.

11. They met while they __________________(walk) in the park.

12. It's not true, John __________________(not talk) to Jennifer when the director came into the room.

13. I __________________(read) а book last night, but I _______________(not finish) it.

14. I_________________ (listen) to the radio when Alan_____________ (phone).

15. (you /go)_______________ swimming every day when you were а child, Daddy?

16. They _____________(cycle) to work when they were young, but they don’t now.

17. Charles always went to the park, but I ______________________(not go) there.

18. I ______________________(live) here for forty years, and I’m not moving now!

19. _____________________ (see/you) that film at the Apollo cinema this week?

20. Не _________________(not go) on holiday yet.

21. _______________________(ever be) you to Rome?

- Yes, I have. I __________________(go) there in August 1995.

22. ____________________________( you /see) the Empire State Building?

- No, I ________________________(never be) to New York.

- Really? I ____________________(go) there last year.

23. I ____________________(be) in India next June.

24. They __________________________(win) the prize next year.

25. The train ______________________ (leave) at 6:15 am.

26. I ___________________________(see) Mavis next Monday.

27. While I _______________(sit) in the garden, my brother was writing а history essay.

28. Send me а card when you ___________________(arrive) in Singapore.

29. John will buy а new car before he _________________(get) married.

30. He will come to see you after he _____________________(see) his father.



Eco-tourism

Many people do not want to take an all-inclusive holiday because they want to learn about other countries and cultures. ‘Eco-tourism’ is a modern word: it means travelling to places to learn about different cultures and environments. Enjoying yourself is certainly part of these holidays, but education is important too. Today, eco-tourism is becoming more and more popular.

Another way of thinking about eco-tourism is this: an ordinary tourist visits a country and asks, ‘What has this country got for me?’; an eco-tourist visits a country and asks, ‘What can I give to this country?’ For example, some eco-tourists visit other countries (or other parts of their own country) to do conservation work. Their job is to help the environment, or to protect places, animals or plants that are in danger.

The British Trust for Conservation Volunteers (BTCV) has working holidays in more than twenty different countries. The volunteers who go on these holidays work from nine o’clock in the morning until five o’clock in the afternoon! They build walls, clean beaches, and do a lot of other jobs to help the environment. Of course, in the evenings, the volunteers stop work and enjoy themselves like anyone on holiday.

There are many conservation organizations around the world that are trying to help animals in danger. For example, in Ecuador people are working to help bats, and in many other countries animals, birds and plants need special help. Volunteers give their time and money to help this work. For them, it is a holiday – but the world is a better place because of their work.

Learning about life in other countries is another part of eco-tourism. SERVAS is an organization that helps people from different cultures to meet and spend time together. People who belong to the organization travel to different countries and stay at the homes of other SERVAS people. The organization hopes that, in this way, people will begin to understand one another better and the world will be a friendlier place.

SERVAS started in 1948, and today it has more than 14,000 families in 130 different countries. For them, it is a good way to travel the world and make new friends at the same time.


A typist

Rose left school when she was seventeen years old and went to a college for a year to learn to type. She passed her examinations quite well and then went to look for work. She was still living with her parents.

A lot of people were looking for typists at that time, so it was not difficult to find interesting work. Rose went to several offices, and then chose one of them. It was near her parents’ house. She thought, ‘I’ll walk there every morning. I won’t need to go by bus.’

She went to the office again and said to the manager, ‘I want to work here, but what will you pay me?’

‘We’ll pay you 27 pounds now,’ the manager answered, ‘and 30 pounds after three months.’

Rose thought for a few seconds before she answered. Then she said, ‘All right, then I’ll start in three months’ time.’

__________________________________________________________


2328093773230945.html
2328113018580555.html
    PR.RU™